معرفی کتاب:
کتابی را که امروز به شما می‌خواهیم معرفی کنیم ، یکی از کتاب‌های بسیار مفید در زمینه اصول گودبرداری ساختمان و طراحی سازه‌های نگهبان می‌باشد ، توصیه بنده به تمام کسانی که می‌خواهند وارد حرفه محاسبه-اجرا یا حتی نظارت بشوند ، مطالعه این کتاب می‌باشد که البته بخش مربوط به محاسبات سازه‌های نگهبان نزدیکتر به حرفه محاسبات می‌باشد ولی در کل برای آشنایی اصولی اجرای سازه‌های نگهبان برای ناظران و مجریان بسیار مفید فایده خواهد بود.
لازم به ذکر است با توجه به اینکه این کتاب با رویکرد آمادگی مهندسان برای تمدید یا ارتقاء پروانه اشتغال ، تهیه شده است ولی دانشجویان رشته عمران در تمامی مقاطع نیز می‌توانند با مطالعه این کتاب بر دانش مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مهندس آینده‌دار ، بیفزایند.

مشخصات شناسنامه‌ای کتاب:



نام کتاب : اصول و مبانی گودبردای و سازه‌های نگهبان
ناشر: انتشارات سیمای دانش
نویسندگان: مهندس امیر سرمدنهری- مهندس محسن کادران
قیمت (چاپ ششم /1393 -ویرایش دوم): 24000 تومان (دقت نمایید که ممکن است قیمت درج شده در چاپ‌های بعدی تغییر کرده باشد)

بخشی از پیشگفتار کتاب:
در دنیای امروز و در میان گروه‌های مختلف اجتماعی، تحصیل کردگان و دانش‌پژوهان از اعتبار و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، چرا که ارضای حس حقیقت جویی به عنوان مهمترین گرایش در نهاد آدمی پایه و اساس پیدایش تمدن‌های مختلف را فراهم می‌سازد.
در سال‌های اخیر با توجه به توسعه و گسترش شهرهای مختلف کشور و کثرت ساخت و سازهای شهری به دلیل نبودن راهکارهای اصولی جهت گودبرداری، متاسفانه در موارد متعددی نظاره‌گر فروریختن دیواره‌های گود و یا ساختمان‌های مجاور آن هستیم که این امر موجب بروز خسارت‌های جانی و مالی فراوانی شده است.
هدف و انگیزه اصلی تهیه این مجموعه در اختیار قرار دادن منبعی کامل و کاربردی در زمینه گودبرداری صحیح می‌باشد.

شیوه تهیه‌ی کتاب:
برای تهیه اینترنتی کتاب می توانید از طریق سایت انتشارات سیمای دانش اقدام نموده و یا به کتابفروشی های معتبر محل زندگی خود مراجعه نمایید.

توجه توجه:
به دلیل استفاده از برخی مطالب موجود در این کتاب در وبگاه شخصی خود ، بر خود لازم دانستم تا برای ارج نهادن به زحمات نویسندگان محترم و رعایت حقوق نشر (Copyright) ، علاوه بر معرفی کتاب به عنوان منبع مطالب در پایان هر پست مرتبط ، به معرفی خود کتاب به صورت جداگانه و به تفصیل نیز بپردازم. امیدوارم همگان برای حقوق مادی و معنوی یکدیگر احترام قائل بوده و برای حمایت از حقوق نشر یکدیگر را یاری نماییم.

لازم به ذکر است که به دلیل عدم دسترسی بنده به ایمیل نویسندگان کتاب (برای اجازه برداشت مطالب) ، مطالب منتشر شده از کتابشان در وبگاه بنده ، بدون اجازه صاحبان اثر بوده و در صورت اعتراض صاحبان اثر برخود لازم خواهم دانست که برای حفظ حقوقشان مطالب نشر داده شده را حذف نمایم.